رواية كياني الفصل الثامن 8 بقلم سلمي هاني


 رواية كياني الفصل الثامن 8 بقلم سلمي هاني 

البارت الثامن .

عائشه بعد ما ضربت عمار رجعت للوراء بخوف

عائشه بخوف ورعشه : انا قتلت انا قتلت عمار ولله مش قصدي وانهارت ف البكاء انا قتلت فضلت تردد الكلمة بدون وعي 


                                           *****

مني نزلت ل يونس تاني 

مني :يونس مش هينفع نسيب عائشه لوحدها تعال نروح ليها ونعتذر منه تعال يلا ي بني 

يونس بفرحة:هي هتسامحني ي ماما 

مني:اكيد ي بني عائشه لسه بتحبك ع فكره بس .. وسكتت 

يونس بقلق:بس ايه يا ماما 






مني :في حاجه لازماً تعرفه بس مش الوقتي ولا انا ال هقول عائشه هي ال هتقول لو سامحتك 

يونس بقلق: تمام يلا نروح ليها 

مني بضحك :مستعجل اووي انت يلا 

يونس ب ابتسامه:يلا .. 

                                      وخرجكم وركبُ السيارة 


وبعد وقت لست طويل وصلوا الي بيت عائشه 

يونس خبط ع الباب و لم يصل ليه الرد 

يونس :ماما عائشه مش بترد معاكي مفتاح الشقه 

مني :ايوه معاياا ثواني 

طلعت المفتاح وفتحت الباب 

مني: عائشه ي بنتي 

يونس بقلق:هي ماجتش البيت ولا ايه 

مني بقلق:معرفش يونس تعال نشوف هدخل الاوضه وانت شوف في بقي الشقه . 

يونس : تمام  

ودخلت مني الاوضه ويونس دخل الاوضه عم محمد 

بس مش موجوده 

دخل المطبخ وانصدم .. 

يونس بصدمه و زعق:ماااااما و طلع يجري ع عائشه ال فاقده الوعي وماسكه سكينه ف ايده وعليها دم وعمار مرمي ع لارض سائح ف الدمُ   

دخلت مني ع صريخ يونس وانصدمت وضربت ب ايدها ع صدرها 

مني بصدمه:عاائشه حصل ايه يا يونس وطلعت تجري عليهم 

مني بدموع وخوف وهي شايفه الدم : عائشه بنتي هي كويسه يا يونس 

يونس بقلق :معرفش حصل ايه ومين ده 

مني بصت ل عمار وقالت بصدمه وخوف: عمااار 

يونس بستغراب:انتي تعرفه يا ماما 

مني :مش وقته وشوف عائشه ماله وعمار مالو 

يونس :تمام بس لازماً اعرف كل حاجه يا ماما فاهمه

مني :تمام فاهمه

وبعد وقت كان طلب يونس الإسعاف وتم نقل عمار لاوضه العمليات و عائشه لاوضه عاديه ..

وبعد وقت خرج يونس من اوضه العمليات.. 

مني:خير يونس عمار كويس 

يونس بعصبية:من زفت ده ي ماما وكان بيعمل ايه عند عائشه  و اي وصل عائشه لكده انا هتجنن انا مش فاهم حاجه 

وقبل ما مني تتكلم جات منه وقالت انه عائشه فاقت وحالة غربيه وبتصرخ طلع يجري يونس هو مني ع الاوضه 

يونس بهدوء اول ما دخل :عائشه اهدي انتِ هنا ف أمان اهدي انتِ معايا 






عائشه كانت بتصرخ وبتكلم كلام مش. مفهوم 

عائشه:ابعد عني أرجوك ابعد عني ي عمار 

يونس بخوف:عائشه اهدي انتِ معايا بصي ليا انا يونس 

حاول يونس معها كتير بس مكنش فيه نتيجه 

مني :عائشه عمار مش هنا ارجعي لوعيك انسى ال فات مش هيرجع ارجعي يااا دكتوره عائشه 

عائشه اول ما سمعت دكتوره وان ده كان حلمها وحلم ابوها وامها رجعت للذكره ورا و شافت قد اي هي تعبت علشان توصل المكانة دي .... وبتدات تهدا شويه بشويه.. 

عائشه بصوت متقطع:عمار فين 

يونس حاول ان يكون هادي: ليه بتسال ومين ده 

عائشه بدموع بصت ل يونس :هو فين كويس 

مني ردت بحنيه وبحب:كويس ي حبيبتي انتِ كويسه 

عائشه بدموع:لا انا مش كويسه وعمري ما كنت كويسه بعد ال حصل وهو رجع تاني انا تعبت ي طنط تعبت وانهيارت ف البكاء 

يونس بقلق قرب منه:عائشه انا وانتِ كنا اقرب انتين لبعض قبل ما اسافر ممكن نرجع تاني وتسامحني .. وممكن تقوليلي اي ال حصل انا مش فاهم 

عائشه بصراخ: عاوز تفهم ايه هااا قولي عاوز تفهم من وقت ما انت سافرت وانا ادمرت ي يونس سبنتي ولا مش كفايه عاوز تعرف انا مش عارفه اسامحك ليه ... انا مسامحك يونس بس مش هقدر انفذ وصية ابويا وان نتجوز مش هينفع اظلمك معايا انت ذنبك ايه 

يونس بعصبية وفقد السيطرة:هو ال حصل ومش هينفع ليه هاا ومين ده وليه محدش بيقولي حاجه 

مني : يونس مش وقت الكلام ده عائشه تعبانه الوقتي 

قاطعتها عائشه 

عائشه:لا سيبه يعرف وعلشان انا تعبت فعلا .. سكتت و دموعها مكمله 

يونس بقلق:ال حصل ي عائشه سكتِ ليه

عائشه بدموع: انت ممكن توافق انك تجوز واحده مغتصيبه   ......


ياتري رد يونس ايه ..

#يتبع

#بقلمي_سلمي_هاني

#كياني  

                       الفصل التاسع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×